כל מה שצריך לדעת על קמפיין גוגל שופינג| Google shopping - קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
loader image
mm

כל מה שצריך לדעת על קמפיין גוגל שופינג| Google shopping

מה זה גוגל שופינג ואיך הוא יכול לשדרג את המכירות בחנות המסחר האלקטרוני שלכם? על קצה המזלג.

בחודש אפריל 2018 גוגל שופינג עשתה עלייה לישראל. השירות היה קיים בלא מעט מדינות בעולם, אבל אלינו הוא הגיע באיחור אופנתי קל.  מודעות גוגל שופינג מאפשרות לחנויות אונליין למכור את המוצרים באופן ישיר בגוגל ומספקות לגולשים חווית קנייה המזכירה ״קניון דיגיטלי״.

מודעות גוגל שופינג נראות עשירות יותר ממודעות רגילות – הן מכילות תמונה, מחיר, שם מפרסם ותיאור מוצר. ברשת החיפוש תוכלו להופיע גם במודעות השופינג וגם במודעות החיפוש הרגילות ובכך תבצעו כיסוי בכל נקודות הפרסום בתוצאות החיפוש. אם המוצרים באתר שלכם מופיעים בתוצאות של חיפושים רלוונטים, תהיו בטוחים שכאשר משתמש לוחץ על המודעה של גוגל שופינג ונכנס לאתר שלכם, הוא נמצא במרחק נגיעה מהרכישה הנחשקת.

חשבו לאיזו סוג של מודעה אתם הייתם מעדיפים להיחשף כאשר אתם מחפשים נעלי ספורט. פורמט ויזואלי, צבעוני עם כל המידע הרלוונטי על המוצר או פורמט ללא תמונה עם מלל בלתי נגמר ופחות ממוקד?

איך נראות מודעות שופינג ברשת החיפוש?

בצד תוצאות החיפוש

למעלה בתוצאות החיפוש

תוצאות חיפוש > בטאב שופינג

שלבי הקמת קמפיין גוגל שופינג

1. לפתוח חשבון Google Merchant Center – לחצו כאן לקישור ישיר או דרך חשבון גוגל אדס > כלים והגדרות > Google Merchant Center.

2. לחבר את החשבון Google Merchant Center לחשבון ה-Google Ads.

3. בניית קטלוג דינאמי למוצרים באתר או העלאת מוצרים באופן ידני דרך Google Merchant Center (ידני מומלץ רק במידה ומדובר במספר קטן של מוצרים).

4. העלאת הקטלוג לחשבון Google Merchant Center.

5. בניית קמפיין שופינג בגוגל אדס > לוחצים על קמפיינים > לוחצים על לחצן הפלוס > קמפיין חדש > בהגדרת סוג הקמפיין בוחרים באפשרות שופינג.

מה מותר ומה אסור? Policy policy policy

  • הגדרת מדיניות החזרות (משלוחים) – חובה.
  • הגדרת אפשרות ליצירת קשר – חובה.
  • הצ’ק אאוט חייב להיות מאובטח https.
  • חשוב שהמחיר במודעה יהיה תואם למחיר באתר אחרת תקבלו אזהרות שעלולות להביא לחסימת החשבון.
  • איסור מכירת זיופים, נשק, סמים, פורנו ועוד.
  • התמונה חייבת להיות חלקה ונקייה ללא טקסט.

איזה סוג קמפיין קניות מתאים לכם, Standard או Smart?

קמפיין קניות ״חכם״

קמפיין קניות חכם מוציא באופן מוחלט את בן האנוש מהתמונה. אין באפשרותכם להוסיף מילות מפתח שליליות, לשלוט על מיקומים, לבחור את סוג המכשיר ובקיצור ניתן להבין שגוגל אומרת אנחנו נביא לכם את הטראפיק ואתם בתמורה תוותרו על השליטה. גוגל מנסה למקסם את ערך ההמרה שלכם על ידי בנייה והצגה של מגוון סוגי מודעות בכל הנכסים של גוגל באופן אוטומטי לקהל רלוונטי.

חשוב לזכור שבקמפיין שופינג ״חכם״ המערכת משתמשת בלמידה חישובית ולכן ההתאמה של הקמפיין לתקציב, למוצרים ולקהלים ספציפיים תיקח זמן. לכן, הטיפ שלנו הוא לשמור על הסבלנות ואם אחרי תקופת זמן מסוימת אתם עדיין לא רואים את התוצאות הרצויות, נסו את סוג הקמפיין הסטנדרטי.

קמפיין קניות ״סטנדרטי״

קמפיין קניות סטנדרטי מעניק לך שליטה מלאה בכך שהוא מאפשר לך לבחור את המוצרים שיופיעו, את סוג הבידינג (הצעת מחיר), הוספת מילות מפתח שליליות, טרגוטים ועוד. חשוב לזכור שעל מנת שהקמפיין יצליח בשיטה זו צריך להקדיש זמן רב לאופטימיזצית המודעות.

לדעתנו אחת מן הדרכים הנכונות להשיג קמפיין גוגל שופינג מצליח היא להתחיל מקמפיין קניות סטנדרטי, לצבור מידע על המוצרים, להבין מה עובד לנו טוב יותר ולאחר מכן להעביר את התובנות האלו לקמפיין קניות חכם, כך שגוגל תנהל אותו באופן אוטומטי ותיקח אותו לשלב הבא.

אז, מה למדנו?

גוגל שופינג מהווה שינוי מבורך בחווית הקנייה אונליין לעומת הטקסטים הכבדים במודעות רגילות ברשת החיפוש. ניתן להסתכל על גוגל שופינג כמו על קניון דיגיטלי – אנשים יכולים להיכנס, לחפש את מבוקשם ולהיחשף להרבה מותגים וסוגים שונים של מוצרים במסך אחד.

באשר לשני סוגי הקמפיינים, למדנו שקמפיין שופינג סטנדרטי בגוגל מעניק שליטה מקסימלית, אבל יגזול זמן רב לאופטימיזציה. לגבי קמפיין קניות חכם למדנו שהוא חוסך זמן ומאמץ, אך מגביל מאוד את השליטה הידנית שלנו. לדעתנו, סביר להניח שתשיגו את התוצאות הטובות ביותר על ידי התחלה בקמפיין סטנדרטי של קניות, ואז לעבור עם התובנות לקמפיין קניות חכם.

שתפו אותנו, איזה סוג קמפיין קניות עובד לכם הכי טוב Standard או Smart?

mm
נכתב ע”י:

שותף ומנהל מחלקת גוגל בחברת "קונברטיקס" עם קילומטרז' של מעל עשור בעולמות הדיגיטל . אדם צבר ניסיון רב בעולם הפרסום ותהליכי אפיליאייט מרקטינג בארץ ובשוק הבינלאומי. בזמנו החופשי יוצר מוזיקה ומבלה בפעילות גופנית ותזונה טבעונית מזינה.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה

0