ניתוח תוכן - למה זה קריטי - קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
mm

ניתוח תוכן – למה זה קריטי

כבעל עסק שרוצה להנכיח את עצמו בעולם הדיגיטלי, צריך תמיד להתעדכן בכלים השיווקיים העדכניים. ייצור תוכן הוא כלי נהדר להנעת תנועה, להבטחת עקביות המותג ולתקשורת ישירה עם הקהל שלך. אך בעוד שיצירת תוכן יכולה לבצע את כל הדברים הללו ויותר, הפקת תוכן איכותי ורלוונטי דורשת השקעת זמן והשקעה.

אחת הכלים שכל יוצר תוכן דיגיטלי חייב להכיר, הינו “ניתוח תוכן”.

מהו ניתוח תוכן?

בשיווק, ניתוח תוכן מאפשר לך לבחון מקרוב את התוכן שאתה מפרסם ועד כמה הוא יעיל. הכלי מאפשר לך לזהות מגמות, לחדד את האסטרטגיות השיווקיות שלך, ולזהות אסטרטגיות חדשות שיאפשרו לך להגיע ליעדים שלך. ניתוח תוכן מאפשר לך למדוד מעת לעת את איכות התוכן שלך, לזהות איפה התוכן מצליח ואיפה צריך לשפר, הכל במטרה לוודא שהתוכן יגדיל את הקהל שלך, ויאפשר תקשורת ישירה בין המותג לצרכן.

ניתוח תוכן דיגיטלי

האם זה קריטי לעסק שלי?

עסקים צריכים להיות מסוגלים להגיע ללקוחות באמצעות תוכן בעידן הדיגיטלי. סקר שערכה פורסטר הראה כי מתוך 115 חברות, 68% העדיפו חוויות תוכן מותאמות אישית על ידי:

  •   ניהול תוכן אתרים (60%)
  •   שיווק בדוא”ל (53%)
  •   ניהול תגים (51%)

בתהליך ייצור התוכן, המטרה העיקרית שצריכה לעמוד בפניך הינה ייצור תכנים שיעזרו לעסק שלך להפוך למנהיג דעה, מקור אמין וממוקצע בפתרון שהצרכן מחפש. לא מדובר בחוברות או כתבי-יד מהסוג הישן, אלא בתוכן שנכתב במיוחד לאינטרנט מכיוון  – שלקוחות ועסקים הולכים לדיגיטל. כמשווק תוכן, אני גם יודע שעתיד התוכן הוא עכשיו. לפי הערכות, תוכן דיגיטלי עולה 62% פחות לייצר מכלי שיווק מסורתיים, ומביא כ-פי 3 לידים! (DemandMetric).

איך מנתחים תוכן דיגיטלי?

הטכניקות הפופולאריות לניתוח תוכן כוללות:

  •   בדיקת תוכן (שגיאות כתיב, דקדוק וכדומה)
  •   יצירת מלאי וסידור נכון של התוכן
  •   ניתוח מתחרים

איך ניתוח תוכן יעזור לי להשיג את המטרות השיווקיות שלי? 

לשאלה הזאת יש מגוון רחב של תשובות, בואו נתמקד בעיקריות:

  1.   להבליט את העסק ולהישאר נוכחים בפלטפורמות מקוונות

נכון להיום, ישנם מיליוני עמודים שמתווספים לאינדקס ונסרקים מדי שנה, והכמות רק גדלה. כאשר מנועי החיפוש שמים יותר ויותר דגש על איכות התוכן בניגוד לכמות התוכן, יש צורך שהתוכן שאתה מעלה לאתר שלך או לרשתות חברתיות הוא בעל ערך חיוני. כדי לדעת אם התוכן שלך שירת את מטרתו באינטרנט או להתאים אותו על סמך דמוגרפיה ותחומי עניין של המשתמשים אתה זקוק לניתוח תוכן מתקדם.

  1.   שיווק זריז ופילוח חכם.

המהפך הדיגיטלי הולך ותופסת תאוצה, ויש צורך שמאמצי השיווק שלך יתאימו למהפך. עם עלייתה של AI ואוטומציה דיגיטלית – ניתוח תוכן לא חייבת להיות עבודת נמלים. עם כלים כמו MOZ, SEMRUSH וYOAST, ניתוח תוכן נהיה יותר ויותר פשוט.

  1.   השגת יעדי שיווק עם מעט צורך.

כל סוג של שיווק, בין אם זה מסורתי או דיגיטלי, מתחיל בהצבת מטרות או יעדים. אסטרטגיה טובה עשויה לקרב אותך ליעד, אך אסטרטגיה המגובה בנתונים וניתוחים תעזור לך להשיג היעד. ניתוח תוכן  יסודי  מאפשר לך לדעת מה בדיוק אתה צריך לעשות ואיך אתה צריך ליצור את התוכן שלך. אם אסטרטגיית התוכן שלך לא עובדת כמו שרצית, תמיד תוכל להחזיר אותה במהירות למסלול בעזרת מחסן הנתונים שלך.

  1.   להכיר את המתחרים שלך.

זה לא רק הלקוחות שלך, אלא גם המתחרים שלך שאתה צריך להכיר היטב. ניתוח תוכן מאפשר לך ללמוד איך שהם מתמודדים עם שיווק התוכן שלהם. אם משהו עובד עבורם, השתמש במידע הזה כדי למנף את טקטיקות השיווק שלך. אם משהו בתוכן שלהם השתבש, הימנע מלעשות את אותן הטעויות בעצמך. זה יחסוך לך לא רק זמן אלא טונות של כסף ופגישות עבודה מביכות.

 ניתוח תוכן אורגני

לסיכום

תוכן איכותי תמיד תהיה מצרך עיקרי באסטרטגיה שיווקית נכונה. ההגדרה של “תוכן מצליח” מתפתח ומשתנה לאורך זמן בהתאמה לצרכים המשתנים ללא הרף של הלקוחות והקוראים. יש צורך לעקוב אחר הנתונים והמידע שבידך אם ברצונך להצליח להגיע לקהל שלך בעזרת תוכן.

mm
נכתב ע”י:

קונברטיקס, נעים להכיר.
חברה המנהלת מהלכי שיווק דיגיטליים נבונים וייחודיים לעסקים שרוצים להתפתח יד ביד עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

    תגובות 27
    + הוסף תגובה

    27