השינויים במדיניות האזהרה של גוגל אדס - בלוג קונברטיקס | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
loader image
mm

ראו הוזהרתם! השינויים במדיניות האזהרה של Google Ads

לאחרונה הציגה Google Ads תוכנית ניסוי למאבק בהפרות מדיניות חוזרות. החל מספטמבר (2021), מפרסמים המפרים את מדיניות המודעות באופן חוזר, יספגו השעיות זמניות של החשבון ובסופו של דבר השעיה קבועה. גוגל, מזה זמן מה נמנעה מלפרסם מודעות המפרות את הכללים שלה, אך לעתים לא היו השלכות או הגבלות קלות בלבד.

ביולי האחרון, יצאה גוגל עם ההודעה שהיא מתכננת להחמיר את ההשלכות באופן דרסטי תחת הטענה כי: “גוגל מחויבת ליצור חוויית פרסום מהימנה עבור משתמשים, מפרסמים ופובליציסטים”.

המערכת תשתמש בשיטה הלקוחה ממשחק הבייסבול “3 פסילות”.
כך תיארה גוגל את הסיבה לכל פסילה ובאיזו פעולה היא תפעל:

סוג טריגר סנקציה
אזהרה המופע הראשון של תוכן מודעה שמפר את המדיניות בנושא מתן אמצעים להתנהגות לא ישרה, מוצרים שלא אושרו ומוצרים או שירותים מסוכנים. לא יוטלו סנקציות מעבר להסרת המודעות הרלוונטיות.
פסילה ראשונה הפרה של אותה מדיניות שעבורה קיבלתם אזהרה בתוך 90 יום. החשבון יושהה באופן זמני למשך שלושה ימים, שבמהלכם המודעות לא יוכלו להופיע.
פסילה שנייה הפרה של אותה מדיניות שעבורה קיבלתם פסילה ראשונה בתוך 90 יום מהפסילה הראשונה. החשבון יושהה באופן זמני למשך שבעה ימים, שבמהלכם המודעות לא יוכלו להופיע. הפסילה הזו תשמש כהתראה הסופית והאחרונה של המפרסם לפני השעיית החשבון.
פסילה שלישית הפרה של אותה מדיניות שעבורה קיבלתם פסילה שנייה בתוך 90 יום מהפסילה השנייה. החשבון יושעה עקב הפרה חוזרת של המדיניות.

המערכת תתריע על ההפרות הבאות:

  • מתן אמצעים להתנהגות לא ישרה
  • מוצרים בלתי מאושרים (מיניות, הימורים, עישון, תרופות או חברות המתיימרות לתת מענה רפואי)
  • מוצרים או שירותים מסוכנים

מפרסמים יוכלו לערער על הפרות, ולבקש את הסרת האזהרה או הפסילה. שיטת הפסילות החדשה חלה רק על תוכן אסור, לא על הפרות כגון פיסוק מוגזם או כתובות URL שאינן רלוונטיות.

האם זה משפיע על כל המפרסמים?

בראש ובראשונה, מפרסמים צריכים תמיד לציית למדיניות של Google, והרוב אכן מקפידים. השיטה החדשה מיועדת לאלו המפרים את הכללים שוב ושוב. הניסיון שלנו מראה שבמרבית המקרים, הפסילות של המודעות הן טעויות כנות. לדוגמה, קמעונאי שאינו בקיא בהגבלות המערכת עלול להציע מוצר המוגדר לפי המערכת כחומר שאינו מאושר. 

יתרה מכך, האלגוריתמים של גוגל עשויים להתריע באופן שגוי על מודעה המכילה, למשל, את המילים “hashed data” (ביטוי תמים לחלוטין, אך מכיל בתוכו את המילה “hash”, שפירושו מריחואנה). מפני שהמערכת עלולה לטעות באופן טבעי, ניתנת האפשרות למפרסמים לערער על פסילות ולבקש מעבר אנושי על ההתראה או החסימה.

על מנת לבקש את אותו מעבר אנושי, סמנו את התיבה שליד המודעה ועברו לניווט הראשי תחת “ערוך”. לאחר מכן לחצו על “ערעור על החלטת מדיניות”. בחרו אחת משתי סיבות לערעור ובנוסף, סמנו אם הערעור הוא על מודעה ספציפית, כל המודעות בקמפיין, או כל המודעות בחשבון.

policy approval status

מומלץ למפרסמים לייצר התראות מותאמות אישית למודעות שלא אושרו. גוגל שולחת הודעות דוא”ל כאשר המודעות לא אושרו, אך הגדרת התראות בעצמך מאפשרת פעולה מהירה. ניתן להטמיע קוד במערכת גוגל אדס, המתריעה במיידית על מודעות שנפסלו – בהתאם לצורך שלך. ניתן להתאים את הקוד כדי שיפעל מדי שעה ויעדכן לעיתים תכופות, ולשלוח הודעת דוא”ל המכילה את כל המודעות שלא אושרו ואת הקמפיינים שלהן.

בנוסף, כדי לסנן מודעות שלא אושרו, נעבור לניווט השמאלי של ממשק Google Ads ונלחץ על מודעות ותוספים > מודעות. לאחר מכן, נגדיר מסנן לסטטוס אישור מדיניות > לא אושר.

אז, נראה את כל המודעות שלא אושרו עם הסיבות לכך, מסנן זה מציג גם מודעות שאושרו באופן מוגבל או בבדיקה.

סיבות לעיעור גוגל אדס

גוגל תמשיך לשנות

המדיניות החדשה עשויה לגרום למפרסמים להיזהר, ולהימנע מפרסום מוצרים ומסרים מסוימים. אבל אין סיבה לא לבדוק ולהגדיל קמפיינים. ניתן לערער על כל אי הסכמה. ואזהרה יכולה להיות איתות מועיל מה לא לעשות.

גוגל בכוונה הוסיפה את המילה “פיילוט” לשם של המערכת החדשה. אולי מפני שהחברה נזהרת לא לפגוע במפרסמים יתר על המידה, לכן השיטה (נכון לעכשיו) חלה רק על תוכן אסור באופן חד משמעי, תוכן שהכי פשוט לאכוף אותו – למשל פרסום מוצרי טבק.

אם המערכת החדשה שלה תצליח לצמצם מודעות שלא אושרו, בלי להכעיס את הקמפיינרים יותר מדי, סביר ש- Google תוסיף הפרות אחרות (מעבר לתוכן אסור), כגון שימוש לרעה ברשת המודעות, איסוף נתונים לא תקין ושיטות אסורות אחרות. 

השיטה החדשה היא רק חלק אחד מתהליך ארוך תווך של Google ליצירת חוויות חיפוש בטוחה ושמירה על פרטיות משתמשים, זו אמנם הפעולה העדכנית ביותר שביצעה החברה בדרך לשיפור המערכת אך זו אינה הפעולה האחרונה.

 

חוששים מהשינוי? אתם בידיים טובות! אנחנו בקונברטקיס יכולים לדאוג לכל קמפיין בצורה יעילה ובטוחה – צרו קשר עכשיו!

mm
נכתב ע”י:

מנהל פרוייקטים בחברת קונברטיקס. בעל תואר ראשון בתקשורת
ונסיון בתחום-SEO ו-UX. בזמנו החופשי נהנה לשמוע מוזיקה, לראות סדרות
וחובב קולנוע.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה

0