כך משפיע השינוי של אפל על מפרסמים דיגיטליים - קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
mm

כך משפיע השינוי של אפל על מפרסמים דיגיטליים

בחודשים האחרונים, מפרסמים בתחום הדיגיטל החלו לשנות את דפוסי ההוצאות שלהם. הסיבה? שאפל בע”מ החלה לדרוש מבעלי אפליקציות לבקש את אישורם של משתמשי האייפון והאייפד לעקוב אחריהם ולנטר את פעילותיהם.

באפריל שינוי המעקב נכנס לתוקף ומשתמשים רבים במערכת ההפעלה iOS של אפל קיבלו גל התראות: אפליקציות רבות המבקשות רשות לעקוב אחריהם – בקשות שברובן נדחו. פחות מ- 33% ממשתמשי iOS אישרו את בקשת המעקב (על פי חברת מדידת המודעות )Branch Metrics Inc.

איך זה משפיע על המפרסם?

כתוצאה מהשינוי של אפל, המחירים למודעות סלולריות המופנות למשתמשי iOS צנחו, בעוד שמחירי המודעות הממוקדות למשתמשי אנדרואיד עלו באופן משמעותי. התזוזות הללו תואמות תחזיות של רבים בתעשיית השיווק הדיגיטלי, שהזהירו כי השינויים של אפל יגבילו את גישת המפרסמים לנתונים על צרכנים ויפגעו בשוק הפרסום הדיגיטלי.

מפרסמים דיגיטליים מדווחים כי הם איבדו חלק ניכר מהנתונים המפורטים שהפכו מודעות ממוקדות מכשירי iOS ליעילים והצדיקו את מחיריהם הגבוה. לפי דיווח משווקים וחברות אד-טק – בחודשים האחרונים רוכשי המודעות חילקו את ההוצאות שלהם על מודעות ל- iOS בדרכים הרבה פחות ממוקדות ממה שהיה בעבר. המחסור בנתוני משתמשים, המשמשים את פייסבוק לייעל את כלי הפרסום שלהם, מפחית את יעילות הכלים בקרב חלק מהמפרסמים, מדגישות סוכנויות הדיגיטל.

אפל מצידה, מוכרת מודעות רק בקומץ אפליקציות משלה ולא גובה עמלה מהכנסות ממודעות צד שלישי באפליקציות iOS. זאת בעוד שמפרסמים רבים העבירו אחוז מכובד מהתקציבים שלהם למוצרי המודעות של יריבותיה הגדולות של אפל – פייסבוק וגוגל. בניגוד לאפל, אלו תלויים הרבה יותר בהכנסות ממודעות, אך עדיין לא ברור כיצד השינוי ישפיע על ההוצאה הכוללת של ענקיות המודעות הדיגיטליות בטווח הארוך.

פרסום בפייסבוק - ההשפעה של אפל

השינוי במספרים

למראת שהשינוי החל כבר באפריל, השפעות השינוי של אפל היו איטיות להופיע בנתוני המשווקים. העיכוב היה בין השאר מכיוון שמשתמשים לא ראו את ההנחיות עד ששידרגו את המכשירים שלהם לגרסה עדכנית של מערכת ההפעלה של אפל. נכון ל -22 ביוני, יותר מ -70% ממכשירי ה- iOS שודרגו לגרסה הדורשת בקשת מעקב, על פי מדדי החברה, כעת מפרסמים יכולים להתחיל להעריך את ההשפעה האמיתית לשינוי.

ככל שהתגלה מידע נוסף, מפרסמים התאימו את אסטרטגיות הקנייה שלהם. ההוצאות על פרסום במובייל iOS צנחו בכשליש בין ה -1 ביוני ל -1 ביולי והוצאות אנדרואיד עלו ב -10% באותה תקופה (על פי חברת מדידת המודעות Tenjin Inc). 

חברת המדידה ראתה דפוס דומה בהוצאות הלקוחות שלהן, משתמשי iOS ביטלו את המעקב, והמפרסמים לא יכלו להציע עליהם הצעות מחיר מוכוונות אישית. המחסור שנוצר במשתמשי iOS הגדיל את הביקוש ומחירי המודעות למשתמשי  Android. 

מחירי מודעות אנדרואיד גבוהים כעת בכ-30% ממחירי המודעות עבור משתמשי IOS.  ההוצאות הכוללות של סוכנויות דיגיטל בפייסבוק גדלו – ומשתמשי אנדרואיד מהווים היום אחוז גדול יותר מקהל היעד של המפרסמים.

כאשר משתמשי iOS מבטלים את המעקב, הדבר מגביל את זרימת הנתונים שפייסבוק מקבלת מאפליקציות לבניית פרופילי משתמשים. פרופילים אלה היו מאפשרים למפרסמים של פייסבוק למקד את המודעות שלהם בצורה יעילה, הן במודעות לאפליקציות של פייסבוק והן לפלטפורמות צד שלישי.

אפל - שיווק דיגיטלי

הזעקה של פייסבוק

פייסבוק נמנה עם המבקרים הקולניים ביותר של הרפורמה החדשה של אפל, והזהיר כבר אז באוגוסט 2020 כי השינוי עשוי להוביל מערכת בניית הקהלים של פייסבוק. פייסבוק לא מגלה את גודלה של מערכת בניית הקהלים שלה בתוך אימפריית המודעות הדיגיטליות השווה היום כמעט 70 מיליארד דולר, אך חברות מחקר אד-טק מעריכות כי רשת הקהל של פייסבוק תכניס 3.4 מיליארד דולר עד סוף שנת 2021.

מסיבה זו, מפרסמים רבים העבירו גם את הוצאותיהם על האפליקציות בבעלותה של פייסבוק – אינסטגרם והרשת החברתית שלה, המהוות את ליבת עסקיה. ההוצאות להגיע למשתמשי iOS באינסטגרם ובפייסבוק ירדו מאז השינוי של אפל, אך הירידה הייתה פחות ניכרת בהשוואה לאפליקציות צד שלישי.

מאז המעבר, פייסבוק שינתה באופן משמעותי את מערכת בניית הקהלים שלה, שהסתמכה במידה רבה על מזהי מכשירים. במהלך השבועות האחרונים החברה מסרה למפרסמים בדוא”ל כי היא מוסיפה את היכולת להציב מודעות קונטקסטואליות – הרואות גורמים כמו השעה ביום ותוכן האפליקציה – כדרך להמשיך לספק מודעות רלוונטיות כאשר מזהים מסוימים אינם זמינים.

mm
נכתב ע”י:

קונברטיקס, נעים להכיר.
חברה המנהלת מהלכי שיווק דיגיטליים נבונים וייחודיים לעסקים שרוצים להתפתח יד ביד עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

    תגובות 23
    + הוסף תגובה

    23