Taking too long? Close loading screen.
mm

פייסבוק יוצאת עם כלי חדש למפרסמים – המרות אוף-ליין

חדשות טובות לבעלי עסקים פיזיים המפרסמים בפייסבוק אך מתנהלים ומוכרים בסניפים – פייסבוק פיתחה ממשק המרות אוף-ליין, במיוחד לעסקים מקומיים בעלי סניפים. כלי זה מאפשר לבעלי עסקים פיזיים כגון חנויות, מסעדות, קליניקות, חדרי אימון ועוד, להצליב את רשימת הלקוחות בסניפים שלהם, לקהל הגולשים שצפו במודעה של העסק בפייסבוק. הצלבה זו, תאפשר לקבל נתונים על יעילות הקמפיינים, מידע על כמות מבקרים, רכישות בסניפים אשר הגיעו מהפרסום ואת האפשרות לעשות מעקב ואופטימיזציה למודעות

כבר יותר מעשור, פייסבוק משמשת בעלי עסקים כפלטפורמה נוחה לפרסום העסק, בין אם הוא דיגיטלי ומתנהל מתוך אתר או לחלופין עסק פיסי בעל סניף אחד או יותר. כשמריצים קמפיין פרסום בפייסבוק, ניתן לעקוב אחר כמות האנשים שראו את המודעה, כמות האנשים שלחצו על המודעה, ולבסוף כמות הגולשים שלחצו על המודעה ובצעו פעולת המרה כלשהי (רכשו, השאירו פרטים וכו). עד היום, רק עסקים שפרסמו והובילו גולשים להמרות און ליין, יכלו לעקוב אחר הביצועים בפועל של קמפיינים בפייסבוק ולמדוד את כמות ההכנסה אל מול ההוצאה על פרסום (ROI)

יחד עם זאת, קיימים עסקים אשר מנהלים את הפעילות באון ליין ואוף ליין ביחד. כלומר, הם מציעים את האפשרות לביצוע עסקאות באינטרנט או דרך הסמארטפון, אך באותו הזמן ניתן לבחור לבצע עסקה בסניף הפיזי של העסק. עסקים אחרים, מנהלים את רוב הפעילות העסקית שלהם בסניפים בלבד. לקטגוריה הזו נכנסים כל העסקים הפיסיים הכוללים חנויות, מסעדות, שווקים, חדרי אימון, טיפולים וכו’. אז איך כל אותם העסקים יכולים לדעת האם הקמפיין שהם הפעילו בפייסבוק הוא מצליח או לא? הרי הם לא יודעים אם המבקרים בחנות הם עוברי אורח או כאלה שהגיעו עקב המודעה. אפשר להגיד שעד היום, עבור אותם בעלי עסקים, פרסום בפייסבוק היה ממש כמו לירות חצים בחשיכה.

בשנה האחרונה, פייסבוק פיתחה באופן היסטורי, ממשק המאפשר לבעלי עסקים  פיזיים לעקוב אחר תוצאות הפרסום שלהם, אפילו כשהרכישה מתבצעת באשראי \ מזומן \ צ’קים בבית העסק עצמו. מהלך זה מונע מבעלי חנויות ועסקים אחרים, בלבול רב ואת מצב האי וודאות התמידי בנוגע להוצאות העסקיות על הפרסום הממומן ברשת החברתית. המרות האוף-ליין של פייסבוק משנות את  כללי המשחק ונותנות לבעלי החנויות הפיזיות את יכולת המעקב אחר תוצאות הפרסום שלהם, יכולת שהייתה כל כך חסרה עד היום.

אז איך זה עובד בעצם?

הממשק של המרות האוף-ליין במערכת מנהל המודעות של פייסבוק, מאפשר לבעלי עסקים להעלות את רשימת הלקוחות שרכשו פיזית, בתוספת ערכים כגון אימייל, טלפון וסכום הרכישה על מנת לחשב את הרווח ביחס להשקעה של הפרסום. מצד שני, פייסבוק שומרת מידע לגבי כל גולש שראה את המודעה ויודעת מה המייל והטלפון של אותם הגולשים. כך בעצם מתבצעת הצלבת המידע בין האימיילים שהזין בעל העסק לבין הפרופילים בפייסבוק שצפו במודעה. בצורה כזו, בעל העסק יכול לדעת אם המכירות שבוצעו בחנות הפיזית, הגיעו מגולשים שראו את המודעה בפייסבוק.

ניתן בנוסף, לחבר את מערכת ה CRM או מערכות POS לחשבונות פייסבוק על מנת לעקוב אחר המרות אוף ליין באופן בלתי תלוי לפיקסלים של פייסבוק. ברגע שהמרות האופליין מחוברת לCRM והן מתעדכנות אונליין בזמן אמת,  ניתן לראות את הביצועים של הקמפיין בסניף, במערכת פרסום של פייסבוק. למשל, אדם שרכש פריט בחנות והפרטים שלו הוכנסו ל CRM, בעזרת ההצלבה של פייסבוק, ניתן לראות במערכת הפרסום שהיה לקוח שהגיע לסניף וביצע רכישה כתוצאה מצפייה או לחיצה על מודעה באותו יום או בזמן האחרון!.

הממשק של המרות האוף-ליין במערכת מנהל המודעות של פייסבוק, מאפשר לבעלי עסקים להעלות את רשימת הלקוחות שרכשו פיזית, בתוספת ערכים כגון אימייל, טלפון וסכום הרכישה על מנת לחשב את הרווח ביחס להשקעה של הפרסום.

המרת אוף-ליין מאפשרת לבעלי העסקים לקבל סטטיסטיקות על הקמפיינים שלהם ולבדוק האם הפרסום הוא אפקטיבי או שכדאי להם לעצור ולשנות אסטרטגיה, עיצוב, מלל וכו’. במילים אחרות, בעלי העסקים יוכלו לראשונה לראות את התמונה המלאה ולחשב במדויק את החזר ההשקעה שלהם על הפרסום בפייסבוק.

יכולת נוספת שנפתחה בפני בעלי העסקים הפיזים היא היכולת לבצע קמפיינים עם AB split test ולבדוק יעילות של כמה מודעות במקביל. יכולת זאת תראה לבעלי העסקים, איזו מודעה הביאה הכי הרבה גולשים לחנות, ואיזו מודעה הובילה לסכום הרכישות הגבוהה ביותר. לאחר סיום הקמפיין וקבלת הנתונים, ניתן לבחור להשאיר את המודעה שעבדה הכי טוב ביחס ליעד ו”להיפטר” מהמודעות שלא הביאו לביצועים טובים ומבזבזות כסף לשווא.

פונקציה נוספת של טירגוט אנשים לפי רשימות היא ריטרגטינג. ריטרגטינג זהו כלי שקיים כבר שנים ומוכר היטב למפרסמים בפייסבוק. יחד עם זאת, עכשיו כשניתן לבצע גם המרות אופליין, גם אופציית הריטרגטינג משתדרגת. עד היום מפרסמים היו אוספים אימיילים וטלפונים עבור ריטרגטינג. היום, לאחר שבעלי העסקים מעלים לפייסבוק את רשימת התפוצה של הלקוחות שרכשו בחנות שלהם, בעזרת ריטרגטינג הם יכולים לבצע לאותם הלקוחות פרסום חוזר או להגדיר קהל שדומה במאפיינים שלו לקהל הרוכשים ולפרסם לו גם. כל זה מבלי להסתכן במעבר על חוקי האתיקה, מאחר והפרטים לא מועברים לשום גורם אחר מלבד החברה ולא נעשה בהם כל שימוש שלא במסגרת העסק.

וכך, ממצב שבו בעלי העסקים מתקשים להביא פיזית לקוחות לעסק בשיטה אפקטיבית, יש מעבר למציאות חדשה שבה כל אחד יכול לפרסם באופן בטוח, להציע מבצעים והנחות בפרסום ולראות איך הם משפיעים על כמות ההיענות מצד הגולשים והמכירות בעולם הפיזי ולא רק באונליין.

mm
נכתב ע”י:

SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0